Проектът е за 1.7 млн. лв., половината от средствата са по програма „Иновации и конкурентоспособност“

Производителят на текстилни изделия „Аглика трейд“ ще разработи иновативна технология за сухо багрене на гладки и обемни тъкани. Проектът е за 1.7 млн. лв., като половината от средствата са безвъзмездни по оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“. Подписването на договора предстои, а срокът за изпълнение е 12 месеца.

След научни изследвания и тестове

„Екипът ще направи редица научни изследвания и тестове за създаване на палитра от приложими в производството цветове с необходимата равномерност и устойчивост. Пробите ще се вземат от платове, произведени в промишлени количества“, обясни за „Капитал“ Елица Петкова, търговски директор на компанията.

По думите й налице е потребност от иновация в производството на постелъчно бельо с възможност за дигитален печат и с особено важната характеристика – намалена свиваемост на плата. „С новата технология имаме огромни шансове да отговорим на това търсене. С нея могат да се гарантират неограничени възможности за реализиране на който и да е дизайнерски десен с фотографско качество на изображението“, коментира Елица Петкова.

Компанията е подготвила анализ и списък с клиенти, които са проявили интерес за подготовка на техни колекции по новия метод. Сред тях са и дизайнерски компании като Armani и Desigual, с които „Аглика трейд“ има дългогодишно партньорство.

По информация на дружеството технологията ще бъде екологична новост на европейския и световния пазар. Тя ще доведе до икономия на вода, на електрическа енергия и труд. След разработването и внедряването й „Аглика“ ще произведе мострени количества продукти, като при изготвянето на дизайна им ще участват и външни консултанти от Италия и Франция. Колекциите ще са в средния ценови клас, уточняват от българската фирма.

С два международни патента

„Аглика трейд“ разполага със собствени отдели за развойна и иновационна дейност. Дружеството е притежател на два международни патента за тъкани – за технологията „Дабълфейс“ (от англ. double face – двойно лице) и за т.нар. мембранна тъкан, която е с по-голяма еластичност, по-лека от конвенционалните материи и не пропуска въздух и вода.

Хавлията „Дабълфейс“ е комбинация от памук и микрофибър и пести не само памук, но и енергия. Освен това обработката е по-кратка, защото платът съхне три пъти по-бързо от традиционните аналози. Предимство е и това, че кърпата с две лица е с висока износоустойчивост, което й осигурява по-дълъг живот.

Плановете

През миналата година „Аглика“ е инвестирала 4 млн. лв. Дружеството отчита 18.557 млн. лв. приходи (18.522 млн. за 2016 г.) и 412 хил. лв. печалба (674 хил. лв. за 2016).

„През последните няколко години стартирахме много различни проекти, предимно производствени, свързани с изграждането на сгради, доставка на съоръжения, създаването на кадри и екипи. Всичко това са процеси, които изискват огромен ресурс от време и най-вече енергия. На практика тази инвестиционна активност ни изяде ръста на печалбата, но сме убедени, че усилията си струваха и ще доведат до възходящи финансови показатели през тази и най-вече през 2019 г.“, коментира Елица Петкова.

През 2018 г. българското дружество планира да инвестира около 2.5 млн. лв. Предстои финализиране на вече започнати проекти, свързани с тъкани гладки платове за постелъчно бельо, както и развитие на килимарско производство.

„Ще следваме и друг световен моден тренд – търси се ленено постелъчно бельо в максимално натурални, пастелни цветови комбинации. „Аглика“ не смята да изостава и ще започне да тъче много скоро лен за своите колекции в новата ни тъкачница, реализирана с помощта на предишен проект по програмата „Иновации и конкурентоспособност“, каза Елица Петкова.

Тук можете да откриете статията на страниците на Капитал:

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/04/15/3162706_aglika_treid_razrabotva_nova_tehnologiia_za_suho/